Browsed by
Galerii

Să profităm de colaborarea cu asociaţiile agenţiilor de turism din ţările UE

Să profităm de colaborarea cu asociaţiile agenţiilor de turism din ţările UE

ANAT este membru ECTAA (Grupul Asociaţiilor Agenţiilor de Turism şi Touroperatorilor din cadrul UE) încă înainte de aderarea României la Uniunea Europeană. Practic, agenţiile de turism au avut acces foarte timpuriu la informaţii de ultimă oră şi la legislaţia europeană. Comportamentul de piaţă al agenţiilor de turism româneşti este de mult timp adaptat la standardele pieţei europene. ANAT este conectat bine la ECTAA, iar unii reprezentanţi ai ANAT sunt membrii în Comisiile de specialitate şi în grupurile de lucru ale…

Read More Read More

Apel la acțiune și participare la AGA pentru membrii din București și nu numai

Apel la acțiune și participare la AGA pentru membrii din București și nu numai

Astăzi am fost profund impresionat de mesajul transmis în reţeaua ANAT de Violeta Constantinescu, Agenţia de turism PLOUTOS . Am înţeles că nu sunt singurul care doreşte „ceva nou şi ceva benefic pentru agențiile de turism “de rând”, sau mai bine zis “talpa Asociației””. EU răspund PREZENT la întâlnirea de mâine 06 martie 2015! Dragi membri ANAT, Avem multe de făcut, în București și nu numai!  Orașul nostru trebuie să ajungă o adevărată capitală europeană, să rivalizeze cu celelalte capitale europene, din…

Read More Read More

“CARAVANA ANAT” – o tradiţie care trebuie reluată

“CARAVANA ANAT” – o tradiţie care trebuie reluată

În perioada 2009 – 2011, ANAT a organizat un adevărat maraton al întâlnirilor cu membrii în diverse regiuni ale României, intitulat “Caravana ANAT”. Campania Caravana ANAT a ajutat membrii Consiliului Director al ANAT în a înţelege mai bine problemele reale ale membrilor din fiecare regiune, în a afla ce îşi doresc aceştia de la Asociaţia în care sunt membri şi în a dezbate împreună cu ei campaniile şi obiectivele actuale ale ANAT. Feed back-ul a fost foarte bun la acea…

Read More Read More

CARDUL ANAT – un mare beneficiu pentru membrii Asociaţiei

CARDUL ANAT – un mare beneficiu pentru membrii Asociaţiei

Acum 6-7 ani, la iniţiativa domnului Sorin Dencescu, director general al Krontour – Lufthansa City Center din Braşov, era pus în practică un instrument foarte util pentru membrii ANAT – Cardul ANAT / „Travel Industry Card”. Acesta viza reduceri substanţiale la mulţi furnizori, precum hoteluri, asigurări, restaurante, farmacii, lanţuri de clinici medicale, rent a car şi mulţi alţi potenţiali parteneri ai ANAT. Cardul ANAT a fost pus în practică, încercând să urmeze modelele cardurilor IATA sau DRV (omologul ANAT în…

Read More Read More

Candidatură Dan ANGHELESCU preşedinte ANAT

Candidatură Dan ANGHELESCU preşedinte ANAT

Dragi colegi, Consider că ANAT a ajuns la un moment de răscruce, aşa cum s-a mai întâmplat, în istoria asociaţiei. Asociaţia are nevoie, în acelaşi timp, şi de continuitate, şi de schimbare. Continuitate, în sensul că trebuie să rămână cea mai puternică organizaţie de turism din România şi unica asociaţie a breslei agenţiilor de turism. Schimbare, în sensul unei atenţii acordate în mod egal tuturor membrilor, indiferent că sunt agenţii de turism mari, medii sau mici, alături de o modernizare…

Read More Read More

IMPORTANŢA COLABORĂRII ANAT CU CELELALTE ORGANIZAŢII DE TURISM

IMPORTANŢA COLABORĂRII ANAT CU CELELALTE ORGANIZAŢII DE TURISM

Fără doar şi poate, şi sper să nu supăr pe nimeni, ANAT a fost şi rămâne, încă, cea mai puternică organizaţie de turism din România. Consider că, pe de altă parte, menţinerea şi dezvoltarea relaţiilor cu celelalte asociaţii şi organizaţii de turism este vitală. Atât pentru breasla agenţiilor de turism, cât şi pentru bunul mers al turismului românesc în general. Mai ales ANAT ar trebui să aibă un rol important de comunicare şi coeziune între toate asociaţiile importante din turism,…

Read More Read More

CĂLĂTORIŢI CU MEMBRII ANAT

CĂLĂTORIŢI CU MEMBRII ANAT

În urmă cu 5 ani, ANAT lansa în mass-media campania « Alege agentia de turism – Calatoreste cu agentiile de turism membre ANAT ». La un moment dat a venit criza, au venit vremuri mai grele şi s-a stopat şi această campanie. Consider că este momentul oportun pentru a o relua. Nu este deloc anticoncurenţial. ANAT nu loveşte în firmele care nu sunt membre, dar recomandă avantajele de a alege agenţiile de turism membre. Fireşte, nimeni nu poate garanta 100% un…

Read More Read More

FORUMUL DE BUNE PRACTICI IN TURISM

FORUMUL DE BUNE PRACTICI IN TURISM

Ne virtualizam din ce in ce mai mult. Nu e nimic rau, daca stim sa profitam din plin de mediul online. Insa, pe de alta parte, orice mediu de afaceri, orice breasla are nevoie, mai mult ca oricand, si de reuniuni fata in fata. Altfel inveti, altfel interactionezi cand ai langa tine interlocutorii. Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism – ANAT  – organiza, in urma cu 6-7 ani, un Forum de Bune Practici in turism, care s-a bucurat de un…

Read More Read More

REPREZENTAREA ANAT ÎN COMITETUL SECTORIAL TURISM

REPREZENTAREA ANAT ÎN COMITETUL SECTORIAL TURISM

ANAT trebuie să fie direct reprezentat în Comitetul Sectorial Turism, Hoteluri şi Restaurante (CSTHR) atât pentru modificarea ocupaţională a meseriilor din agenţiile de turism în C.O.R. (clasificarea ocupaţiilor din România), cât şi pentru alte propuneri legislative. SCOPUL CSTHR este elaborarea strategiei naţionale sectoriale în domeniul formării profesionale, realizarea şi actualizarea permanentă în România a unui sistem naţional al ocupaţiilor, calificărilor şi standardelor aferente în sectorul Turism, Hoteluri, Restaurante. Mi se pare ciudat ca printre membrii acestui comitet să se numere,…

Read More Read More

INTRODUCEREA ÎN C.O.R. A OCUPAŢIEI DE “CONSULTANT ÎN TURISM”

INTRODUCEREA ÎN C.O.R. A OCUPAŢIEI DE “CONSULTANT ÎN TURISM”

Agenţii de turism sunt, în acelaşi timp, şi consultanţi. Din păcate, neplătiţi de către clienţi pentru informaţiile furnizate. Aşa cum mergem la avocat, la notar sau la medic şi plătim  pentru orice informaţie primită, aşa mergem şi la agentul de turism, fără să plătim pentru informaţii, ci doar pentru pachetul turistic, în cazul în care îl achiziţionăm. Agenţii de turism reprezintă adevărate canale de distribuţie pentru liniile aeriene sau pentru hoteluri, dar şi furnizori de consultanţă în turism, creatori de…

Read More Read More

IMPORTANŢA CURSURILOR DE TICKETING /IATA

IMPORTANŢA CURSURILOR DE TICKETING /IATA

Un agent de ticketing a fost, este şi va rămâne indispensabil touroperatorilor care au departament de ticketing sau care sunt agenţii acreditate IATA. Respect toţi agenţii de turism, însă, trebuie să recunoaştem că a face ticketing este o “artă”, iar pentru acest ocupaţie este nevoie de cursuri suplimentare. De aceea, este foarte important ca ANAT să continue să organizeze cursurile IATA în Bucureşti şi la distanţa, dar sa deschidă noi centre  în Braşov şi Bacău, pentru o cât mai bună…

Read More Read More

Chromecast sau cum proiectezi pe TV de pe smart phone

Chromecast sau cum proiectezi pe TV de pe smart phone

Cand am achizitionat telefonul Samsung Galaxy S4 am fost foarte incantat de functia Screen Mirroring. Imediat am incercat sa il conectez la un televizor Samsung ES7000. Dar surpriza, nu reuseam. Am cercetat o perioada de timp cum pot sa vad pe televizor ecranul telefonului meu, sau cum pot sa vad inregistrari video din telefon direct pe TV. Am constata cu stupoare ca nu functioneaza fara un echipament suplimentar! Cea mai ieftina solutie a fost Google Chromecast Hdmi Streaming Media Player,…

Read More Read More

CURSURILE A.T.C. organizate de A.N.A.T.

CURSURILE A.T.C. organizate de A.N.A.T.

Formarea profesionala este vitala in turism, la fel ca in orice domeniu. Ca membru al Comisiei Resurse Umane, formare si perfectionare profesionala, doresc sa dezvolt organizarea cursurilor ANAT Training Center (A.T.C.) – Centrul de formare ANAT si I.A.T.A. in regiunile A.N.A.T. prin deschiderea unor filiale A.T.C. la Brasov si Bacau. A fi agent de turism reprezinta o meserie plina de responsabilitate. Daca avocatul are in mainile sale libertatea noastra financiara ori, uneori, chiar libertatea noastra, daca medicul are in mainile…

Read More Read More

Eu si scaunul de la METRO Baneasa

Eu si scaunul de la METRO Baneasa

Acum cateva luni am cumparat „la oferta” un scaun pentru birou de la METRO BANEASA din Bucuresti. Acum cateva zile spatarul scaunului s-a rupt. Asta este, se mai intampla, am sunat la infoline METRO sa ma interesez unde poate fi reparat scaunul, acesta fiind in garantie 2 ani de la data achizitiei. Am vorbit cu o domnisoara politicoasa si bine intentionata, dar total neinformata despre subiect, asa ca a ramas sa ma sune cineva de la magazinul din Baneasa sa…

Read More Read More

Cum sa imi invat copilul?

Cum sa imi invat copilul?

Teodora, fata mea cea mai mare, a intrat in viata! A implinit 15 ani si a dat primul examen important din viata ei in Romania. Examenul de capacitate 2014! Acum s-a izbit de cateva nedreptati asa cum spune ea. In primul rand i se pare nedrept ca unii copii sa ia peste un punct cincizeci (1,5 puncte!!!) in plus in urma contestatiei la romana. Pe buna dreptate se intreba copilul, daca primii corectori au fost orbi sau prosti sa nu…

Read More Read More