București putea profita mult mai mult în urma Campionatului European de Fotbal UEFA 2020

București putea profita mult mai mult în urma Campionatului European de Fotbal UEFA 2020

Este extraordinar că, în sfârșit, am putut găzdui cele patru meciuri din cadrul UEFA 2020. Din păcate, lăsând la o parte diseminarea în cadrul organizării oficiale a competiției, Capitala României a simțit lipsa unei promovări turistice, coerente, care să sublinieze avantajele destinației. Și consider că acest aspect s-a simțit, mai ales în privința rezevărilor la hotel și la apartamente în regim hotelier, care au fost puține. Mulți suporteri, lăsând la o parte că-și urmează echipa națională sau favorită, aleg destinația și în funcție de imagine, de notorietate. Lăsând la o parte că Bucureștiul nu are încă un brand turistic, sper ca Primăria Municipiului București să aloce cât mai repede un buget pentru promovarea Capitalei, mai ales că există o organizație de profil, unde și PMB este membru.

Trebuiau implicate asociațiile de profil pentru a crește puterea de vizibilitate a evenimentelor, care practic nu au existat. Doar un meci nu este suficient. Trebuie să existe și produse adiacente precum fan zone-uri pentru toată perioada campionatului european, city carduri, evenimente conexe, pentru a putea ține mai mult turistul la destinație. Altfel, suporterul se va limita la drumul dintre stadion și hotel și la a merge la un bar sau la un restaurant. Implicarea autorităților a fost dezamăgitoare din punct de vedere turistic. Din păcate, turismul continuă să nu fie prioritar pentru autoritățile Capitalei. Pe de altă parte, consider că a reprezentat o greșeală desființarea Ministerului Turismului, acum, când aveam nevoie mai mult ca oricând. Din păcate, la ora actuală nu avem nici măcar un departament sau o autoritate specializate strict pe turism.

Lipsa unui ”fan zone”, deci o zonă amenajată special pentru fani, de unde ar fi urmărit meciurile pe ecrane mari și ar fi putut cumpăra suveniruri, s-a resimțit foarte mult. Astfel de puncte ar fi putut fi amenajate în Piața Universității sau Piața Constituției, locuri tradiționale pentru evenimente. De aici ar fi existat o linie directă către stadioane. Nu a fost organizat niciun eveniment conex și nu a existat nicio semnalizare în București. De asemenea, se puteau emite carduri turistice, cu acces la muzee, spectacole etc. pentru a-i ține mai multe zile pe fani în București.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.