INTRODUCEREA ÎN C.O.R. A OCUPAŢIEI DE “CONSULTANT ÎN TURISM”

INTRODUCEREA ÎN C.O.R. A OCUPAŢIEI DE “CONSULTANT ÎN TURISM”

CONSULTANT ÎN TURISM

Agenţii de turism sunt, în acelaşi timp, şi consultanţi. Din păcate, neplătiţi de către clienţi pentru informaţiile furnizate. Aşa cum mergem la avocat, la notar sau la medic şi plătim  pentru orice informaţie primită, aşa mergem şi la agentul de turism, fără să plătim pentru informaţii, ci doar pentru pachetul turistic, în cazul în care îl achiziţionăm.

Agenţii de turism reprezintă adevărate canale de distribuţie pentru liniile aeriene sau pentru hoteluri, dar şi furnizori de consultanţă în turism, creatori de plus valoare.

Este drept, un agent de turism care poate deveni „consultant în turism” trebuie să fie responsabil, să deprindă competenţe suplimentare cum ar fi de ticketing, transport autocar, hotelarie, să aibă conştiinţa lucrului bine făcut şi să se dedice domeniului. Consider că agenţii de turism interesaţi să fie consultanţi trebuie sa urmeze training-uri care să îi ţină la curent cu tot ceea ce înseamnă evoluţie în turism. Cursurile de formare continuă sunt foarte utile, chiar indispensabile pentru consultanţi.

Tocmai pentru ca această meserie să fie respectată mai mult şi să aibă mai multe norme de valoare, consider că este vitală introducerea în Clasificarea ocupaţiilor din România (C.O.R.) a ocupaţiei de „consultant în turism” şi/sau „consultant de călătorie”.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.