IMPORTANŢA COLABORĂRII ANAT CU CELELALTE ORGANIZAŢII DE TURISM
Fără doar şi poate, şi sper să nu supăr pe nimeni, ANAT a fost şi rămâne, încă, cea mai puternică organizaţie de turism din România. Consider că, pe de altă parte, menţinerea şi dezvoltarea relaţiilor cu celelalte asociaţii şi organizaţii de turism este vitală. Atât pentru breasla agenţiilor de turism, cât şi pentru bunul mers al turismului românesc în general.
Mai ales ANAT ar trebui să aibă un rol important de comunicare şi coeziune între toate asociaţiile importante din turism, pentru că, să nu uităm, agenţiile de turism sunt cele care crează pachete turistice care implică transport, cazare, servicii de masă, ghizi etc.
Cred că ANAT trebuie să fie partener apropiat al unor organizaţii precum FPTR, OPTBR, ANTREC, FIHR, Clubul Skal, Clubul Presei de Turism F.I.J.E.T Romania etc. De asemenea, ANAT trebuie să sprijine dezvoltarea unei organizaţii a ghizilor de turism şi trebuie să sprijine consolidarea unei organizaţii cu adevărat puternice a hotelierilor din România. Hotelierii sunt partenerii agenţiilor de turism în privinţa turismului intern şi a segmentului de incoming, iar ei, din păcate, nu au o organizaţie la fel de puternică aşa cum este ANAT!
ANAT poate fi, de asemenea, un partener din ce în ce mai important pentru autorităţile de stat şi cred că poate fi un element de bază pentru crearea unei viitoare Organizaţii Române a Turismului.