Despre ANAT şi despre mine

Despre ANAT şi despre mine

Dan C AnghelescuDespre ANAT şi despre mine

– Consider că ANAT a fost, este şi trebuie să rămână cea mai puternică organizaţie de turism din România.

ANAT are nevoie de mai multă interacţiune între membrii săi, între membrii şi parteneri, precum şi de o mai mare vizibilitate.

– Am o experienţă de 30 de ani de turism, de aproape 25 de ani de antreprenoriat în turism şi de aproape 20 de ani de când sunt membru ANAT. Inţeleg foarte bine problemele cu care ne confruntăm şi am acţionat pentru rezolvarea lor.

– Am o afacere stabilă şi conduc aceeaşi firmă de la înfiinţare, din anul 1992. Nu am avut niciodată probleme.

– De 6 ani, din 2009, sunt membru în Consiliul Director al ANAT şi am organizat mai multe cursuri şi seminarii gratuite pentru membri.

– Consider că la ANAT trebuie să fim o echipă. Voi colabora cu toţi ceilalţi candidaţi la preşedinţia ANAT precum şi cu toţi membrii Consiliului Director.

– Sunt capabil să pun în practică tot ce am promis. Nu avem nevoie de schimbare de dragul schimbării şi de cuvinte de dragul cuvintelor. La ANAT au existat multe iniţiative excelente, precum cardul ANAT, Caravana ANAT, Călătoriţi cu membrii ANAT, reuniunile comisiilor de specialitate în ţară etc. Trebuie doar să le repunem în mişcare. Nu trebuie să reinventăm roata, nu trebuie să schimbăm denumiri. Cu partea teoretică stăm bine, însă practica este cea care contează.

– Voi avea suficient timp să mă dedic asociaţiei. Locuiesc în Bucureşti, sunt născut în Bucureşti şi sunt foarte flexibil ca timp. Nu am lipsit la aproape nicio reuniune ANAT unde trebuia să fiu prezent şi am răspuns întotdeauna favorabil invitaţiilor venite din partea mass-media (televiziuni, radio, reviste etc.)

Am şi experienţă de comunicare, fiind implicat în proiecte jurnalistice. Sunt secretarul general al Clubului Presei de Turism – FIJET Romania şi deţin două proiecte jurnalistice online: Ziarul Vacanţelor şi Ziarul Restaurantelor. Trebuie să ţinem aproape de presa de turism dar şi de presa generalistă, de televiziuni etc.

Am experienţă practică de leadership. Orice organizaţie, deşi poate că fiecare membru este valoros în sine, riscă să aibă momente de inerţie, peste care se poate trece. Este nevoie de lideri care să ofere direcţiile, proiectele etc. Majoritatea oamenilor aşteaptă să fie invitaţi la acţiune, nu trec ei din proprie iniţiativă. Este o realitate în toată lumea.

– Trecerea la acţiune se poate face prin cointeresare. Ce doresc să aibă agenţiile de turism:
o Prosperitate sau cel puţin o situaţie financiară stabilă. Fiecare este responsabil de businessul său, dar ANAT poate asigura pârghii utile membrilor
o Legislaţie favorabilă
o Respect şi încredere din partea clienţilor şi a partenerilor
o Egalitate între membri

– Bunul mers al agenţiilor de turism depinde de legislaţie, precum ar fi obţinerea asigurărilor contra insolvenţei, dar şi de o etică între membri. Însă ANAT trebuie să sprijine mult turismul intern şi mai ales incoming-ul. Ceea ce ar însemna o pâine în plus pentru multe agenţii. Consider că trebuie resuscitată Comisia de incoming.

ANAT trebuie să fie un catalizator între toate organizaţiile de turism din România. ANAT trebuie să se implice în dezvoltarea asociaţiilor regionale de turism. La ora actuală, de exemplu, consider că Bucureştiul reprezintă o prioritate. Să nu uităm că ANAT a avut un merit decisiv la înfiinţarea asociaţiilor de promovare şi dezvoltare turistică Litoral-Delta Dunării, Prahova, Gorj şi altele.

Membrii ANAT au nevoie de cursuri de formare şi de dezvoltare personală. După cum ştiţi, partea de training a fost una dintre priorităţile mele, fiind preşedintele Comisiei Resurse umane, formare și perfecționare profesională a ANAT. Consider că este nevoie de o „şcoală ANAT”, care să constituie un reper în lumea agenţiilor de turism, dar şi în turismul românesc.

– Fiecare business are propriile interese, direcţii, strategii. Doresc să asigur o armonie între membrii ANAT, iar interesele firmelor mari, pe de o parte, şi a celor mici, pe de cealaltă parte, să se armonizeze, în spiritul eticii şi a bunei colaborări. Touroperatorii au nevoie de revânzători, revânzătorii de touroperatori şi este nevoie de firme nişate, specializate pe anumite destinaţii şi produse turistice.

În concluzie, doresc să ofer ANAT şi membrilor săi exact ceea ce îmi doresc şi eu:

1. Acţiune
2. Interacţiune
3. Educaţie
4. Acces la informaţie
5. Egalitate
6. Vizibilitate

Cu stimă,
Dan ANGHELESCU

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.