Despre marketing online in agentiile de turism

Despre marketing online in agentiile de turism

Dan Anghelescu
Dan Anghelescu

Este interesant ce se intampla in ultimul an pe piata turistica romaneasca. In fiecare zi primim lovituri, dupa lovituri de la clienti, furnizori chiar si de la prieteni care au incetat sa mai calatoresca cu noi. Clientul fidel este o iluzie, furnizorul care vinde la tarif de contract sau la “tarif negociat” clientului final, prietenii care cred ca la altii este mai ieftin si sa nu uitam de furnizori care au infiintat agentii de turism si ne cedeaza un comision “substantial” de mai mult costa hartia pe care ai tiparit tu contractul cu el. Astea sunt lucruri care inca se intampla in Romania si cred ca acesta este motivul pentru care 90% dintre agentiile de turism din Romania fac outgoing.
Nimic din ceea ce eram noi obisnuiti sa functioneze si sa ne aduca clienti inceteaza sa mai aiba efect si nu este un lucru bun pentru ca noi agentiile de turism, trebuie sa fim promovarea si publicitatea prestatorilor, departamentul lor de marketing si nu in ultimul rand clientii care cumpara engross.
Probabil ca a sosit timpul sa invatam de la cei mai tineri, cei intrati din domeniul IT pe piata turistica, se pare ca agentia traditionala va inceta sa mai fie o afacere…Poarta care se deschide este cea a lumii IT, o data ce ai departament separat de IT sau iti creezi un sistem de rezervari on line ai deschis poarta viitorului…Dar este un alt gen de afacere este o lupta care nu mai depinde de tine, nu mai depinde de numarul de brosuri publicate, nu mai depinde de calitatea hartiei totul depinde de GOOGLE. Noua generatie de agenti de turism intelege ca viitorul sunt retelele sociale si din ce in ce mai multe agentii de turism au bloguri, cont pe facebook sau twitter. Este noua metoda sa te ridice google, pe
langa metodele clasice ale internetului stiute de toata lumea si care deja le gasesti pe toate siturile…A inceput batalia cine ia primul domeniul “x la munte” sau “y la mare”, nu mai conteaza ce agentie de turism este in spate, nu mai conteaza ca una peste alta toti avem “x la munte” sau “y la mare”, nu mai conteaza brandul, conteaza doar pretul. Acesta este internetul…Agentiile cu multi angajati, cu multi metri patrati vor scoate bani seriosi din buzunar ca sa concureze cu un PC dintr-o garsoniera…Dar ce sa facem, toata lumea urmareste prima pagina din google si toti vrem sa fim acolo. Rezultatul este plata unor sume maricele pentru un click care nu va fi niciodata cel de care ai nevoie, cel care sa iti produca vanzarea pachetului turistic decat daca este exact ce vrea turistul…Oare tot 1=2 vem sa promovam?? Pentru cat timp?
Piata pe .ro este foarte sensibila la oferte speciale, o data ce au fost lansate toti internautii le asteapta la nesfarsit. Poate ar fi bine sa ne alegem cu grija promotiile, pentru ca pe timp mediu si lung ne vor produce numai neplaceri…Nici portalurile de turism nu mai aduc trafic cum aduceau o data, nici multe dintre siturile noastre nu spun mare lucru in comparatie cu siturile din alte domenii. Da, acum costa al naibii de mult sa iti faci un site ca la carte, iar noi nu mai putem sa investim in conditiile in care comisionul este uneori si de 2-3%.
Asta pentru ca nu mai producem pachete turistice cu transport si cazare, am inceput sa vindem separat bilete de avion, de tren si cazari pentru individuali. La un pachet creeat de tine poti pune comision la tariful total, chiar daca CFR sau companiile low-cont nu iti mai cedeaza mare lucru. Booking este un concuret puternic pentru multi dintre noi, dar cine are banii sa investeasca in ceva similar? Noi va trebui sa ne multumim cu o parte din piata turistica si anume cea care consuma pachete si sa vindem iarna early booking pentru vara si vara early booking pentru iarna, asta daca vom intelege cum functioneza internetul…

One thought on “Despre marketing online in agentiile de turism

  1. Dar cine va impiedica sa nu fiti pe internet, s-au poate regretati ca ati luat startul mai tiriziu.

    Sistemul booking ca si implementare nu costa foarte mult probabil 10 000 euro dar aici vorbim de un brand bine construit si culmea in scurt timp.

    Deja pentru foarte multi clienti este mai usor sa faca o rezervare prin booking in loc sa intre pe pagina hotelului.

    Personal am avut doar de cistigat din colaborarea cu ei si ca exemplu venit lunar 1000 euro prin booking, rezervari prin Agentiile de Turism din Romania in 2009 – 1 da o singura rezervare si asta in full de sezon la un apartament cu grad de ocupare in acelasi an de 95 %.

    Ca si design si usurinta in navigare nu sint cei mai buni dar muncest in permanenta.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.