Site-urile de turism – publicatiile anului 2013

A sosit momentul pentru oamenii din turism, dintre care fac si eu parte, sa invete un nou stil de viata. A sosit momentul sa ne adaptam noilor cerinte de piata. Nu suntem o piata atipica asa cum multi din turism incearca sa se scuze (atunci cand au un esec, adica inchid taraba), suntem o piata care functioneaza asa cum doresc marile corporatii si mai ales mass media.
Ceea ce functiona cu 1 an in urma legat de promovare astazi este “vintage”. Cataloage, reviste, fluturasi astazi sunt o frumoasa amintire.
Astazi cel mai bun agent de turism este internetul, asa ca trebuie sa ne modernizam si noi. Trebuie sa descoperim noul!
Acum un an am inceput un studiu legat de siteurile de turism ale unor agentii de turism (pe domeniul .ro). Astazi pot sa spun ca nici o companie care are un site bun, adresat calatorului sau turistului, nu a dat faliment sau nu a avut foarte mult de suferit de pe urma crizei.
Din punctul meu de vedere site-urile de turism se impart in trei categorii:
1.Site-uri care vand bilete de avion
2.Site-uri de turism generaliste de prezentare
3.Site-uri de turism fara directie sau nisa

Site-urile care vand bilete de avion sunt “bogatasii”, cheltuiesc sume foarte mari pentru a fi indexati de google (care din pacate are peste 95% din piata cautarilor in Romania), au foarte multe reclame platite si urmaresc sa fie primii in google indiferent de costuri. Se bazeaza in principal pe faptul ca utilizatorul “da click” pe primele pozitii. Totul este automatizat si facil pentru utilizator, asa ca sansa sa faca vanzarea este foarte mare. In ultimul timp ofera si cazare. Clientii lor sunt persoane cu nevoi turistice simple (bilet de avion si eventual cazare). De cele mai multe ori nu ai cu cine sa comunici (sau extrem de greu) daca intampini  o problema sau daca vrei sa iti modifici biletul de avion sau cazarea. Aceste siteuri se adreseaza exclusiv calatorului.

Site-uri generaliste de prezentare sunt agentii de turism care nu urmaresc cu orice pret sa fie primii in google prin reclame platite. Dar investesc in Facebook (retele sociale), SEO si SEM sume importante pentru a avea o vizibilitate marita in cautari. Pe aceste siteuri gasesti cam tot ce ai nevoie pentru ati planifica vacanta, de la bilete avion de linie sau charter, sejururi, circuite, informatii (pe blogul agentiei in principal).
Agentiile de turism care gestioneaza aceste siteuri sunt in general agentii cu renume bun si au activitate pe piata turistica de peste 10 ani si sunt in general membri A.N.A.T. Acestea sunt siteuri care sunt facute cu adevarat de oameni de turism care inteleg nevoile si dorintele omului care isi doreste o vacanta minunata. Oamenii care lucreaza la aceste agentii sunt adevarati consultanti de turism, care au vazut majoritatea locatiilor pe care le vand si care iti rezolva problemele aparute. Aceste site-uri se adreseaza exclusiv turistului.

Site-uri de turism fara directie sau nisa sunt acele siteuri care isi doresc cu orice pret sa vanda si sa incaseze cat mai mult. Si o fac sub pretul pietei, fara bugete, fara sa isi calculeze cat cheltuiesc, care nu sunt in stare sa vanda decat o cazare ieftina si de cele mai multe ori proasta fara a avea nici macar servicii de asistenta la destinatie. De cele mai multe ori gasim pe aceste siteuri fotografii frumoase, care ne incanta, dar care sunt de acum 20 de ani cand s-a construit unitatea respectiva de cazare. Si iti promit marea cu sare pentru 2lei! Sa fim seriosi! Daca la 5 agentii tariful pentru o locatie este asemanator, iar la una este cu mai mult de 10% mai mic, atunci aveti grija de unde cumparati. Aceste siteuri se adreseaza exclusiv cautatorului de chilipir.

Dar sa nu uitam ca toate aceste site-uri sunt privite prin vizor de vecina de la parter! Si de cele mai multe ori sunt discutate pe la colturi de diferiti “internauti” care isi fac conturi pe forum-uri si retele de socializare. Vecina poate fi prietena sau dusmanul nostru. Mare atentie!

 Articol publicat in Revista Travel Advisor  nr.14

Dan Anghelescu

Despre Dan Anghelescu

http://www.lapiovra.ro http://www.ziarulvacantelor.ro Email: office@lapiovra.ro Facebook http://facebook.com/AnghelescuDan Agentia de turism La Piovra Bucuresti Director-general Una dintre cele mai vechi agentii de turism din Bucuresti, care construieste pentru dumneavoastra pachete turistice in orice colt al globului pamantesc.
Acest articol a fost publicat în Articole turism, Calificări în turism, Dan Anghelescu, marketing, turism și etichetat cu , , , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.